19.1.2025
Miksi jokaisella yrityksellä tulisi olla strateginen verkkosivusuunnitelma


19.1.2025
Miksi jokaisella yrityksellä tulisi olla strateginen verkkosivusuunnitelma
Usein yritys päättää tehdä uudet nettisivut, koska vanhat eivät enää tunnu ajankohtaisilta. Mutta jos ei ole mietitty, miksi sivut oikeasti tehdään, lopputulos jää helposti pintapuoliseksi. Sivusto voi näyttää modernilta, mutta ei välttämättä palvele yrityksen todellisia tavoitteita. Strateginen verkkosivusuunnitelma auttaa rakentamaan pohjan, jossa jokaisella osalla on merkitys. Se kertoo, mitä halutaan saavuttaa ja miten sivusto tukee sitä päämäärää.
Selkeys ja suunta
Ilman suunnitelmaa verkkosivuprojekti voi olla sekava.
On helppo eksyä ideoihin ja unohtaa, mitä oikeasti tarvitaan.
Suunnitelma auttaa miettimään, kenelle sivut on tehty ja mitä viestiä halutaan välittää.
Kun tämä on selvää, on helpompi päättää, millaista sisältöä ja ulkoasua sivuille tarvitaan.
Sivut tehdään käyttäjää varten
Hyvät verkkosivut eivät synny sattumalta.
Ne syntyvät, kun mietitään, mitä kävijä haluaa löytää ja miten hän löytää sen helposti.
Käyttäjän kokemus on tärkeä.
Jos sivu on helppo käyttää ja tieto löytyy nopeasti, yrityksestä jää luotettava kuva.
Kun tämä onnistuu, vierailija jää sivuille pidemmäksi aikaa ja palaa myös uudestaan.
Tuloksia pitää mitata
Verkkosivujen tarkoitus ei ole vain näyttää hyvältä.
Niiden pitää myös tuottaa tuloksia, kuten yhteydenottoja, myyntiä tai näkyvyyttä.
Kun on tehty suunnitelma, voidaan päättää, mitä asioita seurataan.
Näin nähdään, toimiiko sivu hyvin vai pitääkö jotain muuttaa.
Ilman mittaamista ei tiedetä, mitä kannattaa kehittää.
Sisältö on tärkein osa
Moni aloittaa verkkosivuprojektin ulkoasusta, mutta tärkeämpää on miettiä ensin sisältö.
Sisältö kertoo, mitä yritys tekee, miksi se on luotettava ja miksi asiakas hyötyy sen palveluista.
Kun sisältö on kunnossa, ulkoasu ja kuvat voivat tukea sitä.
Hyvä sisältö ja selkeä rakenne tekevät sivuista kiinnostavat ja helpot käyttää.
Verkkosivut ovat investointi, eivät kulu
Verkkosivujen tarkoitus ei ole vain näyttää hyvältä.
Niiden pitää myös tuottaa tuloksia, kuten yhteydenottoja, myyntiä tai näkyvyyttä.
Kun on tehty suunnitelma, voidaan päättää, mitä asioita seurataan.
Näin nähdään, toimiiko sivu hyvin vai pitääkö jotain muuttaa.
Ilman mittaamista ei tiedetä, mitä kannattaa kehittää.
Kirjoittaja
Kirjoittaja
Kirjoittaja


Hussein Mohamud
Samankaltaiset
artikkelit
19.1.2025
Miksi jokaisella yrityksellä tulisi olla strateginen verkkosivusuunnitelma


19.1.2025
Miksi jokaisella yrityksellä tulisi olla strateginen verkkosivusuunnitelma
Usein yritys päättää tehdä uudet nettisivut, koska vanhat eivät enää tunnu ajankohtaisilta. Mutta jos ei ole mietitty, miksi sivut oikeasti tehdään, lopputulos jää helposti pintapuoliseksi. Sivusto voi näyttää modernilta, mutta ei välttämättä palvele yrityksen todellisia tavoitteita. Strateginen verkkosivusuunnitelma auttaa rakentamaan pohjan, jossa jokaisella osalla on merkitys. Se kertoo, mitä halutaan saavuttaa ja miten sivusto tukee sitä päämäärää.
Selkeys ja suunta
Ilman suunnitelmaa verkkosivuprojekti voi olla sekava.
On helppo eksyä ideoihin ja unohtaa, mitä oikeasti tarvitaan.
Suunnitelma auttaa miettimään, kenelle sivut on tehty ja mitä viestiä halutaan välittää.
Kun tämä on selvää, on helpompi päättää, millaista sisältöä ja ulkoasua sivuille tarvitaan.
Sivut tehdään käyttäjää varten
Hyvät verkkosivut eivät synny sattumalta.
Ne syntyvät, kun mietitään, mitä kävijä haluaa löytää ja miten hän löytää sen helposti.
Käyttäjän kokemus on tärkeä.
Jos sivu on helppo käyttää ja tieto löytyy nopeasti, yrityksestä jää luotettava kuva.
Kun tämä onnistuu, vierailija jää sivuille pidemmäksi aikaa ja palaa myös uudestaan.
Tuloksia pitää mitata
Verkkosivujen tarkoitus ei ole vain näyttää hyvältä.
Niiden pitää myös tuottaa tuloksia, kuten yhteydenottoja, myyntiä tai näkyvyyttä.
Kun on tehty suunnitelma, voidaan päättää, mitä asioita seurataan.
Näin nähdään, toimiiko sivu hyvin vai pitääkö jotain muuttaa.
Ilman mittaamista ei tiedetä, mitä kannattaa kehittää.
Sisältö on tärkein osa
Moni aloittaa verkkosivuprojektin ulkoasusta, mutta tärkeämpää on miettiä ensin sisältö.
Sisältö kertoo, mitä yritys tekee, miksi se on luotettava ja miksi asiakas hyötyy sen palveluista.
Kun sisältö on kunnossa, ulkoasu ja kuvat voivat tukea sitä.
Hyvä sisältö ja selkeä rakenne tekevät sivuista kiinnostavat ja helpot käyttää.
Verkkosivut ovat investointi, eivät kulu
Verkkosivujen tarkoitus ei ole vain näyttää hyvältä.
Niiden pitää myös tuottaa tuloksia, kuten yhteydenottoja, myyntiä tai näkyvyyttä.
Kun on tehty suunnitelma, voidaan päättää, mitä asioita seurataan.
Näin nähdään, toimiiko sivu hyvin vai pitääkö jotain muuttaa.
Ilman mittaamista ei tiedetä, mitä kannattaa kehittää.
Kirjoittaja
Kirjoittaja
Kirjoittaja


Hussein Mohamud
Samankaltaiset
artikkelit
19.1.2025
Miksi jokaisella yrityksellä tulisi olla strateginen verkkosivusuunnitelma


19.1.2025
Miksi jokaisella yrityksellä tulisi olla strateginen verkkosivusuunnitelma
Usein yritys päättää tehdä uudet nettisivut, koska vanhat eivät enää tunnu ajankohtaisilta. Mutta jos ei ole mietitty, miksi sivut oikeasti tehdään, lopputulos jää helposti pintapuoliseksi. Sivusto voi näyttää modernilta, mutta ei välttämättä palvele yrityksen todellisia tavoitteita. Strateginen verkkosivusuunnitelma auttaa rakentamaan pohjan, jossa jokaisella osalla on merkitys. Se kertoo, mitä halutaan saavuttaa ja miten sivusto tukee sitä päämäärää.
Selkeys ja suunta
Ilman suunnitelmaa verkkosivuprojekti voi olla sekava.
On helppo eksyä ideoihin ja unohtaa, mitä oikeasti tarvitaan.
Suunnitelma auttaa miettimään, kenelle sivut on tehty ja mitä viestiä halutaan välittää.
Kun tämä on selvää, on helpompi päättää, millaista sisältöä ja ulkoasua sivuille tarvitaan.
Sivut tehdään käyttäjää varten
Hyvät verkkosivut eivät synny sattumalta.
Ne syntyvät, kun mietitään, mitä kävijä haluaa löytää ja miten hän löytää sen helposti.
Käyttäjän kokemus on tärkeä.
Jos sivu on helppo käyttää ja tieto löytyy nopeasti, yrityksestä jää luotettava kuva.
Kun tämä onnistuu, vierailija jää sivuille pidemmäksi aikaa ja palaa myös uudestaan.
Tuloksia pitää mitata
Verkkosivujen tarkoitus ei ole vain näyttää hyvältä.
Niiden pitää myös tuottaa tuloksia, kuten yhteydenottoja, myyntiä tai näkyvyyttä.
Kun on tehty suunnitelma, voidaan päättää, mitä asioita seurataan.
Näin nähdään, toimiiko sivu hyvin vai pitääkö jotain muuttaa.
Ilman mittaamista ei tiedetä, mitä kannattaa kehittää.
Sisältö on tärkein osa
Moni aloittaa verkkosivuprojektin ulkoasusta, mutta tärkeämpää on miettiä ensin sisältö.
Sisältö kertoo, mitä yritys tekee, miksi se on luotettava ja miksi asiakas hyötyy sen palveluista.
Kun sisältö on kunnossa, ulkoasu ja kuvat voivat tukea sitä.
Hyvä sisältö ja selkeä rakenne tekevät sivuista kiinnostavat ja helpot käyttää.
Verkkosivut ovat investointi, eivät kulu
Verkkosivujen tarkoitus ei ole vain näyttää hyvältä.
Niiden pitää myös tuottaa tuloksia, kuten yhteydenottoja, myyntiä tai näkyvyyttä.
Kun on tehty suunnitelma, voidaan päättää, mitä asioita seurataan.
Näin nähdään, toimiiko sivu hyvin vai pitääkö jotain muuttaa.
Ilman mittaamista ei tiedetä, mitä kannattaa kehittää.
Kirjoittaja
Kirjoittaja
Kirjoittaja





